پیشنهادات گروه صنعتی بیات در دوران کرونا جهت بهره برداری از شهربازی

بهره برداری از شهربازی

بهره برداری از شهربازی در دوران کرونا یکی از دغدغه های این روزای سرمایه گذاران و بهره برداران می باشد که گروه صنعتی بیات در این بخش می خواهد به طور مفصل به این موضوع بپردازد. ما همواره در کنارتان خواهیم بود تا انشالله هرچه سریعتر این ویروس کرونا از بین رود.

انجام پروتکل های بهداشتی

بهره برداری از شهربازی

انجام پروتکل های بهداشتی برای بهره برداری از دستگاه های شهربازی در دوران کرونا جزو اولویت های بهره برداری می باشد. در واقع این کار یکی از پیش نیازهای هرگونه بهره برداری می باشد.
اگر فرض را بر این قرار دهیم که ما می خواهیم از یک تجهیز، خودرو یا هر چیز دیگری بهره برداری کنیم طبیعتا ابتدا باید شرایط را برای بهره برداری و استفاده از آن محیا کنیم. رعایت موارد بهداشتی در شرایط کرونا جزو زیرساخت مهم شهربازی است تا بتوانیم محیط شاد و ایمنی را برای استفاده کنندگان به وجود بیاوریم.
بطور کلی ماهیت امر وظیفه مجموعه فرهنگی و تفریحی، فرهنگ سازی در امور مختلف وتفریح و ایجاد نشاط در جامعه است که ما باید با ایمنی و اطمینان خاطر برای استفاده کنندگان ایجاد کنیم.

مرحله اول:

طبیعتا بهترین حالت این است که در ورودی مجموعه ها تونل ضدعفونی کننده ایجاد شود تا افراد در مبدا ورودی ضدعفونی شوند. چه از طریق اشعه UV چه از طریق اسپری محلول های ضد عفونی کننده که در این مدت به فراوانی برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از طریق کفش ها هم بهتر است که حوضچه هایی با ارتفاع خیلی کم ایجاد شود تا کف کفش ها نیزضد عفونی شود با این روش ویروس ازطریق البسه و کفش ها یا از طریق دست های افراد وارد مجموعه نمی شود. پس اولین کنترل کولیدور یا تونل ضدعفونی کننده در ورودی مجموعه است.

مرحله دوم:

در این مرحله فرض را بر این بگیریم که افرادی وارد مجموعه شدند در این صورت با استفاده از دستگاه های تب سنج افرادی که مشکوک به کرونا هستند را شناسایی کنیم.

مرحله سوم:

اگر در چنین شرایطی مشکلی نبود و از این مراحل گذر کردند حتما تقاضا کنیم افرادی که وارد مجموعه می شوند الزاما باید از دستکش و ماسک استفاده کنند و اگر این ها نیزوجود نداشت مجموعه در اختیار آن ها بگذارد. به دلیل اینکه ماسک وظیفه مهمی در جلوگیری از بخش شدن ویروس کرونا دارد.

مرحله چهارم:

وقتی که افراد به مجموعه ما ورود کردند و خواستند از تجهیزات استفاده کنند باید برای محل شارژ بلیط ها یا کارت ها و همچنین تجهیزات، فضای ضد عفونی شده و پاکیزه ای را داشته باشیم.
برای این کار باید به اپراتور ها خارج از آموزش ایمنی و استفاده از دستگاه ها و نحوه بهره برداری از شهربازی، موضوع بهداشتی هم آموزش داده شود یعنی فردی را بفرستیم آموزش های بهداشتی مازاد را که عموم آموزش می بینند چه از طریق حضور در کلاس های مربوطه چه از طریق تحقیق آموزش ببیند و آن را به افرادی که قرار است در آنجا بهره برداری را شکل دهند آموزش دهد.
در چنین شرایطی بهترین پیشنهاد این است که بخش گیشه فروش بلیط و پیرامون آن حتما ویروس زدایی شود، سپس تجهیزات ویروس زدایی شود و افراد که قصد ورود را دارند یا باید از دستکش استفاده کنند یا اینکه اسپری ضدعفونی کننده به دست های آن ها زده شود و بعد از اینکه آن ها از تجهیزات شهربازی استفاده کردند آن تجهیزات مجددا ضدعفونی شود و آماده سازی شود برای دسته بعدی از افراد که قصد استفاده از تجهیزات را دارند بتوانند از آن تجهیزات استفاده کنند.
این یک پروسه ورود تا خروج از تجهیز است. این مراحل باید یک به یک طی شود تا لحظه ای که افراد قصد خروج از مجموعه را داشته باشند. بنابراین یک زنجیره ای از یک مراحل بهداشتی از ورود، شارژ گیشه و استفاده از دستگاه تا خروج از مجموعه باید انجام بدهیم.

زمان بهره برداری از شهربازی برای استفاده کنندگان

بهره برداری از شهربازی

ما باید زمان بهره برداری را برای استفاده کنندگان از طریق کانال ها یا شبکه های اجتماعی دیگر که مخاطبین با ما در ارتباط هستند را مشخص کنیم. یعنی اگر قرار است در حالت عادی یک شهربازی از ساعت ۱۷ شروع به کار کند تا ساعت ۲ بامداد، در چنین شرایطی این امکان را نداریم، به دلیل اینکه استفاده کنندگان در شرایط عادی استفاده نمی کنند و با چالش های روحی مواجه هستند، همزمان از هر دستگاهی که استفاده می کنند باید مدام آن را ضدعفونی کنند و اپراتور ها هم کارهای مازاد بر کارهای روزانه را باید انجام دهند.
برای انتقال چنین مشکلی این دغدغه برای آن ها بوجود خواهد آمد که فرد ناقلی وجود نداشته باشد ، طبیعتا از نظر روانی خستگی چندین برابر خواهد بود و از نظر جسمی فرآیند بیشتری انجام می دهند و این باعث می شود که افراد زودتر خسته شوند، چه استفاده کنندگان و چه همکاران یا اپراتور های دستگاه های شهربازی.
در چنین شرایطی زمان استفاده را با اطلاع رسانی کوتاه تر کنیم. ترجیحا اگر بتوانیم زمان فعالیت مجموعه را ببریم در زمانی که آفتاب وجود دارد، چون خود آفتاب هم می تواند به عنوان کمکی برای ویروس زدایی عمل می کند. اگر یک مجموعه به عنوان مثال ساعت ۱۹ شروع به استفاده می کند و با تبلیغات این زمان را به ساعت ۱۸ یا ۱۷ برساند این حسن را دارد که هم نور خورشید از پرت انرژی استفاده می کند و از طرفی هم می تواند در روزهای عادی که تا ساعت ۲ بامداد فعالیت داشت در این روزها ساعت به ۱۲ کاهش می یابد تا نیروی انسانی و افرادی که می خواهند از مجموعه استفاده کنند، نهایت بهره برداری انجام شود. زمان استفاده از مجموعه باید با یک مکانیزمی که اطلاع رسانی شود و لطمه ای به میزان بهره برداری وارد نشود طبیعتا کاهش پیدا کند.

راه حل کاهش درآمد در دوران کرونا

مورد بعدی که باید در نظر بگیریم به دلیل اینکه قطعا در دوران کرونا کاهش درآمد داریم و این غیر قابل انکار است باید هزینه های خود را کاهش دهیم. هزینه هایی که همزمان در زمان بهره برداری صورت می گیرد هزینه های مصرفی است مثل: آب، برق، گاز یا هر هزینه دیگری که در مجموعه پوشش داده می شود.
ما باید برای اینکه بهره برداری که انجام می دهیم توجیه اقتصادی داشته باشد مدت زمان را کاهش دهیم و پرت های انرژی را بگیریم و با گرفتن پرت انرژی خود بتوانیم هزینه های خود را کاهش دهیم. به طور مثال فرض کنید غرفه ای داریم تحت عنوان گریم. گریم در شرایط کرونا مفهومی ندارد وقتی که کودک ماسک دارد.

فرض کنید غرفه گریم را تعطیل کنیم. نیروی انسانی که در آن حوزه هستند را تعطیل کنیم. غرفه های نمایشی که امکان برگزاری نمایش در سالنی که بیش از ۱۰ نفر تجمع در یک محیط سرپوشیده باشد را نداریم. خانه های نمایشی خود را تعطیل کنیم. در خانه های جشن تولد میهمان نپذیریم بناربراین یک مجموعه یک سری نیروهایی دارد که این نیروها کم می شود تا بتوانیم هزینه ها را در حد میزان بهره برداری از شهربازی کاهش دهیم. این کاهش هزینه ها جزو مواردی است که می تواند برای باز نگه داشتن مجموعه کمک کند.

آموزش نیروی انسانی در دوران کرونا برای بهره برداری از شهربازی

مورد بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است آموزش نیروی انسانی در دوران کرونا است. ما باید به نیروهای انسانی خود اطمینان دهیم که در این مدت با مراقبت هایی که می توانند انجام دهند هم ایمنی برای خود ایجاد می شود هم برای استفاده کنندگان. ما باید به نیروهایی که در مجموعه کار می کنند آموزش دهیم که علائم کرونا چیست و به افراد آموزش داده شود که اگرعلائم هشت گانه ویروس کرونا روی فردی دیده شد بلافاصله با نیروهای حراست و مدیریت هماهنگ کنند و از آن شخص بخواهند که مجددا مورد ارزیابی قرار بگیرد.
که در این صورت اگر فردی دچار آلودگی هست، یا به وزارت بهداشت معرفی شود یا در همان محل بررسی حداقلی انجام شود که این ویروس توسعه پیدا نکند. به دلیل اینکه توسعه پیدا کردن ویروس در شهربازی سرپوشیده یا خانه بازی بهترین سرمایه های شما یعنی نیرونی انسانی را دچار چالش می کند. اگر امنیت خاطر بخواهد ایجاد شود باید به تمام نیروهای انسانی که در مجموعه کار می کنند آموزش کافی داده شود برای اینکه علائم کرونا را بشناسند، برای اینکه بدانند در شرایط چالش چطور برخورد کنند و یا اگر فردی پروتکل ها را رعایت نمی کند یا اگر فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند چطور تذکر بدهند، با علامت گذاری فاصله های اجتماعی را مشخص کنند، و … در شرایط کرونا باید افرادی که ناظر اپراتورها هستند آموزش های لازم را ببینند که با مهربانی و عطوفت بتوانند موضوع را به مشتریانی که مراجعه می کنند، انتقال بدهند.

چگونه چالش در دوران کرونا را به فرصت تبدیل کنیم؟

بهره برداری از شهربازی

مورد اول:

مدیران موفق مدیرانی هستند که از چالش هایی که به وجود می آیند به عنوان فرصت استفاده کنند. در این بخش باید شفاف تر صحبت کنیم. گفتن بعضی از موارد شاید از نظر جزئی جایز نباشد اما واقعیتی هست که وجود دارد که رقیب همیشه هست. بعضی از رقبا، رقبایی هستند که ضعیف اند و تاثیر منفی در مجموعه های بزرگ که سرمایه های کلان کرده اند دارند.
در شرایط کرونا طبیعتا کسانی که قوی نیستند و خیلی شرایط ایده عالی به مخاطبین خود نمی دهند، این ها بیشتر در معرض خطر هستند. درواقع کسانی که خدمات ضعیف تری انجام می دهند و خیلی از خدمات آن ها مورد رضایت نیست و فقط مراجعه کنندگان برای استفاده موقت به آن ها مراجعه می کنند، این مجموعه ها از بین خواهند رفت و طبیعتا فضا برای مجموعه های بزرگ تر باز خواهد شد. اگر مجموعه ای مقاومت کند قطعا بعد از دوران کرونا نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

مورد دوم:

این است که خود این افراد عموما فروشنده دستگاه خواهند شد و به اصطلاح تجاری وارونگی بازار به وجود می آید. افرادی که درواقع نیاز به برخی از این تجهیزات دارند، در دوران کرونا فرصت مناسبی برای خرید وسایل شهربازی است، حتی خرید دستگاه های نو با توجه به تورم های ایجاد شده در شرایط کرونا طبیعتا افزایش قیمت ناچیزی خواهند داشت. در بیشتر موارد قیمت تمام شده لوازم  از قیمت فروش لوازم شهربازی بیشتر خواهد بود.
در چنین شرایطی مجموعه هایی که سرمایه و توان مالی مناسبی دارند بهترین زمان برای بازسازی، احیاء و مرتب کردن مجموعه های خود است. به دلیل اینکه پس از دوران کرونا قطعا شرایط بازار بهتر خواهد بود، به دلیل اینکه مردم استفاده زیادی از این مجموعه ها نکردند و تشنگی خاصی در بین کودکان و خانواده ها برای استفاده از این مجموعه ها وجود دارد. ضمن اینکه در این شرایط طبیعتا بعد از راه افتادن بازار قیمت ها افزایش شدیدی خواهند داشت. این یک فرصت است برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری کنند و مجموعه های خود را توسعه دهند یا مجموعه های حرفه ای ایجاد کنند.
ضمن اینکه افرادی که قبلا در بازار به طور آماتور ورود کرده بودند و شهربازی های بزرگ را دچار چالش کرده بودند، این ها حذف شدند و بازار برای افراد قوی تر آماده شده است. بهترین فرصت در شرایط کرونا برای کسانی که سرمایه مناسب داشته اند را ایجاد خواهد کرد.

 

مقالات خانه بازیمقالات شهربازی

احداث شهربازیافزایش درآمد شهربازیخرید دستگاه های شهربازیخرید لوازم شهربازیخرید وسایل شهربازیخرید وسایل شهربازی سرپوشیدهراه اندازی شهربازیفروش لوازم شهربازیقیمت وسایل شهربازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *