ماشین شارژی شهربازی و تفاوت آن با ماشین برقی

ماشین شارژی شهربازی

ماشین شارژی شهربازی و ماشین برقی  از دستگاه های پرطرفدار شهربازی می باشد. قبل از اینکه به توضیح ماشین ها و تفاوت بین آنها بپردازیم، توضیحی در مورد شهربازی و تاریخچه آن خواهیم داد.


شهربازی چیست؟

تعریف کلی شهربازی نوعی پارک است که از وسایل الکترونیکی و مکانیکی برای تفریحی و سرگرمی گروه بزرگی از مردم تشکیل شده است .

شهربازی چیست

انواع شهربازی

۱٫شهربازی سر باز
۲٫شهربازی سر پوشیده

شهربازی روباز

شهربازی روباز

شهربازی روباز ،همانطور که از اسم شهربازی روباز مشخص است به مجموعه ای گفته می شود که در فضای باز و متشکل از تجهیزات سنگین و فوق سنگین مانند چرخ و فلک، تاب اسکای، ترن هوایی و…. شده است.
اما در این نوع فضا برخلاف شهربازی سرپوشیده که محدودیت در ارتفاع و ابعاد و وزن دارند ،با کمتر بودن محدودیت های انتخاب، گزینه های انتخابی شما سخت تر هم خواهد بود ، چرا که برای نصب و راه اندازی شما به طراحی، جانمایی ، فونداسیون و زیرسازی در اجراء و… این گونه پروژه ها هستید.

شهربازی سرپوشیده

شهربازی سرپوشیده، دراین نوع شهربازی ها با در نظر گرفتن ارتفاع تا سقف و ابعاد و وزن معمولا بیشتر از دستگاه های الکترونیکی و گیمی با تنوع بالا گیم های واقعیت مجازی، انواع تکان دهنده ها و نصب بعضی از دستگاه های نیمه سنگین و بدون نیاز به فونداسیون و پرتابل مانند پیست ماشین کوبنده ، فریزبی…با در نظر گرفتن محدودیت های ارتفاع، ابعاد، وزن استفاده می شود.
اما نکته ای که حائز اهمیت هست، در بعضی مواقع که شهربازی روی سطح زمین و در ابعاد و ارتفاع زیاد ساخته شده باشد میتوان از دستگاه های سنگین و نیازمنده زیرسازی و فوندانسیون هستند، نیز استفاده کرد.

تاریخچه شهربازی

تاریخچه شهربازی

از دیرباز مردم به دنبال شادی و تخلیه هیجان و تجربه های جدید بوده اند.
در قدیم که هنوز خبری از صنعت پر رونق شهربازی نبود، گروه های نمایشی و کارناوال های سیار و دوره گرد ، با برپایی نمایش های هیجان انگیز و تماشایی مانند موسیقی و رقص و حرکات آکروباتیک مانند بند بازی، آتش بازی ودلقک های بازیگوش و تا نمایش با حیوانات نادر منطقه و… به اجراء نمایش می پرداخنتد.
اما در کنار این کارناوال ها دستگاه های چوبی نیز طراحی شده بود تا عموم مردم با بازی و استفاده از آنها سرگرم شوند!

اما این دستگاه ها خطراتی مانند آتش سوزی و خطر مرگ را نیز به همراه داشتند. رفته رفته این دستگاه با پیشرفت علم و تکنولوژی و اختراع برق جای خود را به دستگاه هایی مکانیکی با استراکچرهای فلزی و فونداسیون قوی تر دادند. بعد از احداث و راه اندازی اولین پارک ها در اروپا و آمریکا این دستگاه ها در پارک ها نصب شدند و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفتند.

در اینجا قصد دایم با توجه به توضیحات بالا و دسته بندی شهربازی ، یکی از پر طرفدارترین و پر درآمدترین بازی های شهربازی از گذشته تا کنون، یعنی ماشین برقی کوبنده توضیحاتی دهیم.
ماشین برقی کوبنده جزء تجهیزاتی است که هم در شهربازی سرپوشیده و هم شهربازی سرباز قرار میگیرد اما عمدتا در شهربازی سرپوشیده ازآن استفاده می کنند.
ماشین برقی کوبنده در دو نوع آنتن دار و بدون آنتن و در ابعاد ۲۰۰*۹۰ با رنگ بندی و نورپردازی جذاب وبا ظرفیت ۲نفر جزء پر طرفدارترین بازی های گروهی و رقابتی بین تمام گروه سنی از کودک تا بزرگ سال است.

در دو نوع برق از کف و برق از سقف قابل اجراء است.

پیست ماشین برقی

ماشین برقی برق از کف

در این نوع پیست، ازماشین برقی کوبنده بدون آنتن استفاده می شود. پیست به دو صورت پرتابل و یا جوش قابل اجراست. برق مصرفی از طریق کنتر واز کف به ماشین های بدون آنتن میرسد و باعث حرکت ماشین می شود.

ماشین برقی برق از سقف

در این نوع پیست، از ماشین برقی کوبنده آنتن دار استفاده می شود.برق کشی پیست از سقف و از طریق توری در سقف پیست اجراء می شود. کف پیست هم با ورق ۵میلی متری کلاف کشی میشود و برای ایمنی بیشتر دورتادور پیست برق کشی میشود.

تفاوت ماشین برقی کوبنده و ماشین شارژی

 

ماشین برقی کوبنده

ماشین شارژی شهربازی۱٫ماشین برقی کوبنده نیازمند اجراء پیست ،ترانس برق و متریال فلزی مخصوص درکف یا سقف (بستگی به نوع پیست و ماشینی است که انتخاب کرده اید) اما ماشین شارژی نیاز به پیست مخصوص ندارد.
۲٫ماشین برقی کوبنده با برق روشن میشود وتا وقتی که برق به ماشین ها نرسد روشن نمی شوند و قابل حرکت نیستند ولی ماشین شارژی همانطور که از اسمش پیداست بعد از شارژ توسط برقی که ذخیره شده تا چندین ساعت بدون اتصال به برق قابل استفاده هستند.
۳.ماشین های شارژی قابلیت اجراء حرکات نمایشی یعنی دریفت کشی، دور درجا را دارد.
۴.ظرفیت ماشین برقی کوبنده دونفره است اما ظرفیت ماشین برقی یک نفره است.
۵.هر دو قابلیت ضربه گیری را دارند تا به سرنشین آسیب وارد نشود.
۶.ماشین برقی کوبنده در دو مدل آنتن دار و بدون آنتن موجود است ولی ماشین شارژی در دومدل کودک و بزرگسال موجود است.
۷.رنج سنی استفاده از ماشین برقی کودک از ۷سال به بالاست. ولی به دلیل دو مدل بودن ماشین شارژی رنج سنی از۳سال به بالاست.

مشخصات فنی ماشین برقی

  • نام وسیله : ماشین برق
  • ابعاد : ارتفاع * عرض* طول
  • ۱۹ * ۱۱ * ۲٫۵
  • ظرفیت هر ماشین : دو نفره
  • نیروی سیستم محرک : الکتریک
  • توان مصرفی : هر ماشین ۸۰۰ وات
  • سرعت و جهت حرکت وسیله : رندومی
  • جنس بدنه : فایبرگلس

محدودیت های بهربرداری ماشین برقی

  • محدوده سنی :۴۵_۷
  • حداقل وزن :۱۲۰ سانتیمتر
  • حداکثر وزن :۷۰ کیلوگرم برای هر نفر و مجموع وزن دو نفر استفاده کننده در هر ماشین کمتر از ۱۲۰ کیلوگرم

عملکرد ماشین برقی کوبنده برق از سقف

پس از سوار شدن استفاده کنندگان و بستن کمربند ایمنی ، اپراتور کلید استارت را فعال کرده که با این عمل کابل مثبت را به توری سقف و کابل منفی را به شاسی پیست متصل می نماید و موتور ماشین برقی آماده کار بوده که با فشار دادن پدال گاز توسط استفاده کننده ماشین حرکت می کند. پس از تمام شدن زمان بازی دستگاه دارای تایمر بوده و به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

عملکرد ماشین برقی کوبنده برق از کف

پس از سوار شدن استفاده کنندگان و بستن کمربند ایمنی ، اپراتور کلید استارت را فعال کرده که با این عمل کابل مثبت و کابل منفی به شاسی پیست متصل می نماید و موتور ماشین برقی آماده کار بوده که با فشار دادن پدال گاز توسط استفاده کننده ماشین حرکت می کند. پس از تمام شدن زمان بازی دستگاه دارای تایمر بوده و به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

اثر اپراتور
اپراتور باید آموزش لازم را جهت سوار کردن استفاده کنندگان دیده باشد. یعنی بعد از اینکه نشستن استفاده کنندگان داخل ماشین ها و بستن کمربندها ایمنی ، اپراتور باید افراد اضافی را از پیست خارج نماید و درب پیست را ببندد. سپس می تواند دستگاه را روشن نماید.
ضمنا نبایستی طی زمان بازی دستگاه را ترک نماید.

اثر استفاده کننده

استفاده کننده بایستی بصورت نشسته در داخل ماشین قرار گیرند و در طی زمان بازی کمربند ایمنی را بسته نگه داشته و تا پایان بازی از ماشین خارج نشوند.

لوازم یدکی ماشین برقی

گروه صنعتی بیات ، پیشرو در واردات دستگاه های درجه یک و بروز شهربازی با در نظر گرفتن و شناسایی نیاز های مشتریان در کنار تولید و واردات ماشین های برقی ، لوازم یدکی ماشین برقی از جمله موتور ماشین برقی ، لاستیک ماشین برقی و تویوپ ماشین برقی و….. کرده است ، تا در صورت نیاز مشتری به لوازم یدکی ماشین برقی نیاز مشتریان را برآورد و این خدمات را به مشتریان ارائه دهند.

تولید ماشین برقی کوبنده

گروه صنعتی بیات ، نه تنها وارد کننده دستگاه های ماشین برقی کوبنده هستند ، بلکه تولید کننده ماشین برقی کوبنده با درنظر گفتن جدیدترین و بروزترین تکنولوژی های روز دنیا هستند.
تمامی تولیدات گروه صنعتی بیات از جمله ماشین برقی کوبنده دارای استاندارد های لازم و ثبت سامانه استاندارد به نام مشتری نیز هستند.
در طراحی پیست ماشین برقی نیز میتوان به جرعت ادعا کرد که متخصصین و مهندسین طراح گروه صنعتی بیات با تجارب و در نظر گرفتن تمامی استاندارد های لازم و جدیدترین وبروزترین تکنولوژی های روز دنیا دست به طراحی و اجراء بهترین و با کیفیت ترین پیست ماشین برقی زده اند و ارائه دهنده بهترین ها به مشتریان عزیز می باشند.

مقالات شهربازی

دستگاه ماشین شهربازیماشین بازی شهربازیماشین برقیماشین برقی شهربازیماشین برقی کوبندهماشین شارژی کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *